Stránky

piatok 21. augusta 2015

"Fajna" Ostrava

Cestovanie po Európe, to nie je len Paríž, Miláno, Barcelona či Londýn. Európa ponúka tisíce krásnych miest, ktoré sa oplatí vidieť. A niekedy sú tie zaujímavé mestá skryté celkom blízko. 



Každé jedno mesto, ktoré navštívime, či už ako turisti, v rámci štúdia alebo je našou pracovnou cestou v nás zanechá spomienky, pocity, zážitky....veľa zážitkov. Dnes som si vybrala Ostravu, nevšedné mesto s priemyselnými pamiatkami a typickým prízvukom.





Ja mám asi najradšej na týchto väčších mestách prechádzky historickým centrom. Keď tak pozerám po tých krásnych, zdobených, opadaných budovách predstavujem si, čo všetko je vo vnútri. Myslím, že sa to volá Urbex, kedy ľudia chodia do týchto starých opustených budov.
Na nasledujúcej fotografii je budova módneho domu Ostravica-Textilia v centre mesta. Zaujímalo ma, čo je to za budovu, tak som googlila: módny dom


Areál Miniuni
Svet miniatúr, v ktorom môžeme vidieť 34 modelov významných svetových stavieb, ako je napríklad Eiffelova veža, sedem starodávnych divov sveta, šikmá veža v Pise a iné. 






Dolní oblast Vítkovice - národná kultúrna pamiatka
Vysoké pece, ktoré kedysi dávno chŕlili milióny ton železa sú dnes vyhľadávanou turistickou atrakciou mesta. 






Čo ešte v tomto meste môžeme vidieť: Důl Michal, Landek park, Galériu výtvarného umenia, Ostravské múzeum, Hasičské múzeum, Pivovarské múzeum, Múzeum hračiek, Slezkoostravský hrad, Haldu Emu, Vyhliadkovú vežu Novú radnicu, Zoo, Sklep strašidiel, Malý a veľký svet techniky, Planetárium, rôzne kostoly, Vysokú školu báňsku - technickú univerzitu, Ostravskú univerzitu....ale to nie je všetko. 


Niekde som počula, že v každom meste, ktoré navštívime by sme si mali nechať nejakú pamiatku, zaujímavosť, ktorú si nepozrieme. Aby sme mali dôvod sa do toho mesta znova vrátiť. 

A ako si zapamätať všetky pamiatky z tohto mesta ?
Zahrajte si pexeso: PEXESO
Môj rekord je 35 kliknutí. 

Ktoré mesto bude ďalšie ? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára