Stránky

utorok 28. júla 2015

Koľko je hodín ?

...alebo cestujeme v čase. 


Keďže mám rada všetko kreatívne a tvorivé, tento príspevok bude práve o tom.


Našla som doma staré krásne hodiny (výhra v tombole na plese). Nemám ich vyfotené, ale pre predstavivosť boli štvorcové, plastové, modré a v strede bol obrázok s oblečeným prasiatkom. Taký skvost vhodný skôr do múzea gýču. Ale prečo ich vyhadzovať, keď sa dajú využiť.



Na tik-tak-tik-tak budeme potrebovať:

  • funkčný strojček z hodín s ručičkami (z akýchkoľvek starých rozbitých hodín)
  • tenšie dosky (najlepšie také pekné hladké)
  • priamočiara pílka
  • lepidlo na drevo
  • nejaká tá vŕtačka (pomocou ktorej si vytvoríme priestor zozadu hodín na strojček)
  • plynový horák
  • akrylovú farbu (bielu a čiernu) + štetce
  • kružidlo (ja som si obkreslila misku :-D )
  • ceruza
  • vytlačené písmenká (aby sme vedeli pekne nakresliť ciferník), môžeme aj od oka ;-)




V prvom rade je potrebné si pripraviť tvar hodín. Tieto moje hodiny sú zlepené zo štyroch dosiek. Ak nám nebude lepidlo pekne držať dajú sa hodiny spevniť aj zozadu pomocou nejakej doštičky, pliešku atď. Takto pripravené dosky orežeme pilkou do požadovaného tvaru (v mojom prípade do kruhu). Aby sme vytvorili na dreve tmavšie letokruhy, dosky sú jemne opálené plynovým horákom. Na vyznačenom strede si presne podľa strojčeka vybrúsime plochu a vložíme ho tam. (Najprv odmontujeme ručičky, tie idú spredu). Nakoniec si už hodiny vyfarbíme podľa vlastnej fantázie. Zvýraznenú kružnicu rozdelíme na dvanásť častí a očíslujeme od 1 po 12. Ak budeme chcieť hodiny niekam zavesiť, zozadu si pripevníme háčik.


Tik-tak-tik-tak.... koľko je hodín ? 


1 komentár:

  1. No tak ty sa mi veľmi páči! Naozaj veľmi pekná práca. Také by som si dokázala predstaviť mať doma. Keď nad tým tak premýšľam, tak mám vlastne doma iba jedny nástenné hodiny. Inak čas sledujem na hodinkách, ktoré mám na ruke. Alebo od tej doby, čo som si kúpila Xiaomi Mi Band 7, tak skôr na mojom fitness náramku.

    OdpovedaťOdstrániť